日本製品コーナー   ・   第五

11/26/11   –   22:12 Product: QB Haircut Price: 1000円 Description: A 1000円 haircut guaranteed to be under 10 minutes. You insert the money into a ticket machine and you give your ticket to an open barber. I showed the guy a picture on my phone and asked him to cut my hair like that. … Continue reading

“baby, it’s cold outside”

11/24/11   –   21:14 Holy crap, I haven’t posted in like a week. ごめんな, I’ve been busy, but I’ve finished my friggin’ 3500 word paper and now I’m back in action! [Hopefully.] And just so you know, as the posted song indicates, it is rather cold outside. It’s been getting down to about 8 degrees [40s, Fahrenheit] and … Continue reading

“unas me hablan en [japonés], y otras en español”

11/17/11   –   20:53 Okay, let’s see how this goes. さおりにブログを見せた時、彼女が「たまには日本語で投稿したらいいかも」って。その通りだ。一生懸命日本語を勉強しているのに、文章力はまだだと思う。。。 そんなわけで、練習しなきゃいけないなーと思って。でも始める前に、ちょっと注目を付けるね。練習だから僕だから、変な日本語がいっぱいあって間違いだらけの投稿だと思うけど、頑張るわ。宜しくお願いします。d(^_^) もう長い時間こんな日本語の投稿を書こうと思っていたが、ただ今書く時間が足りる。でもさ、書き始めようとしたら、何も思いつかない。何か面白い事件がないし、学校のせいで今週あまり旅行できなかったし、つまらない日常について書くかも。練習だから大丈夫だろう。多分短い方がいい。うん、短くする。約束やで。 じゃあ、一昨日な?あの、吹奏楽部の練習から帰ったとき、いつも通りに枚方市駅に行った。電車に乗ろうとしたが、ホームがなんか混んでいて、電車がなかった。電光掲示板を調べたところ、「光善寺で人身事故がありますので、電車の定刻は変更されました。お待ちください。」とか書いてあった。おかしいと思ってた。「人身事故」って、どんなことなんやろう。。最初思いついたのは線路で誰かが自殺しようとした。そんなこと聞いたことあるから。でもそんなことは多分なかった。後十分位電車が来て帰れた。本間の自殺があれば、定刻はもっとずれるかも。とにかく、その可能性があるんで、ちょっと不気味な気がした。(゚ペ) 短かったけど(約束破らなかったw)、結構勉強になった。上達し方は一つしかないやな―練習。頑張る。頑張らないと。 ~ ~ A propósito, ¿Por qué no practicamos el español, eh? Tengo que escribir algo en español no solo porque al regresar a UF, tengo que continuar tomando clases avanzadas en español y literatura española para el minor, sino también para … Continue reading

“we are young, we get by”

11/13/11   –   22:49 ~ Part 1: 飲み会 第2 ~ As with many of my better stories, this one begins with me getting plastered drunk. Just kidding… maybe. In any case, Miina and Jasmine were organizing another class drinking gathering, cleverly called “second party for the SUPER SUPER SMART level 6 students” or something to that effect. … Continue reading

日本にあるBEIAARD!

11/11/11 – 11:11 BWAHAHAHA at the time and date of this post. Made the most epic wish ever and it better come true so help me jebus. Well anyway, not too much content in this post, but we’ll go for it anyway. So Wednesday was the much awaited Itami Carillon performance and truth be told, … Continue reading